"All right everyone, line up alphabetically according to your height."
Casey Stengel


Monday, February 18, 2013

Midterm Exam yaaaaaaaaang hoyeyh!

Okay skrg nak cakap pasal Midterm Exam yg hoyeyh tu. 
boleh tahan hoyeyh la sbbnya paper semua hoyeyh.
Faham tak hoyeyh tu macamana? Hoyeyeh. K merepek.

Atiqah perlu ingat, kau dah cakap dan doa 'Bismillahitawakkaltu 'alallah' that really means kau dah tawakal kpd Allah utk apa sahaja yg berlaku pd exam kau. Kau faham tak?k bagus kalau faham.

Sbbnya aku admit la k. Aku mcm takleh sgt nk jwb paper Dental Material, OB and Histo. Tah pape je. Tp aku bersyukur lillahitaala sbb Allah tak susahkan hati aku. Allah sentiasa lapangkan hati aku waktu jawab exam tu. serius walau aku tau agak pelik, tp aku pon pelik jugak la sbb aku tenang je waktu jwb exam tu. like this world is mine. Kehkehkeh boleh blah merepek. 

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah Allah bantu aku waktu exam. Bersyukurnya sbb aku sihat, aku tak de rasa tak sedap hati ke apa. 

But when it comes to result, as expected aku tak brp puas dgn markah OB & Dental Material ni. Ye mmg baru 2 paper ni je keluar markah. Tah bila Dr subjek lain nak kasi markah tah gua pon mushkil nk main rahsia2 plk. Haihhhh.

Tp sesungguhnya aku yakin dan pasti, Allah beri markah mengikut keperluan aku. Sbb apa? Sbb markah yg aku terima pada hari ini adalah markah yg terbaik, yg mampu membawa kesan baik dlm hidup aku. Aku yakin dgn hikmahNya. Bila fikir balik, mungkin aku akan rasa riak somong dan takabur jikalau markah aku terlalu tinggi. So, lillahitaala aku redha dgn segalanya.

'Ya Allah, kau berilah kekuatan dan ketabahan kepadaku utk menempuh dugaan & cabaran Mu. Kau titipkanlah semangat iman dan islam dlm diriku. Aku tak minta utk Kau permudahkan segala urusanku. Kerana belum tentu yg mudah itu membahagiakan & belum tentu yg sukar itu menyakitkan. Maka Kau kuatkanlah iman dan hatiku. Ameeeen ya Allah Ameeen ya Rahman Ameeen ya Raheeeem.' 

P/s: sekian sahaja bersedih pd kali ini.
Pp/s: nmpk tak gua ni lembut hati jugak sebenarnya.
Ppp/s: doakanlah yg terbaik untuk gua. Hikhikhik malu le kitewww

No comments:

Post a Comment